امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۱۷- ۱۲:۴۴ - مشاهده: ۱۶۹
تعداد بازدید:169 17 اردیبهشت 1403 - 12:44
.

جلسه دیدار آقای دکتر سهرابی با نمایندگان تجار و سرمایه گذاران افعانستانی در خراسان رضوی

دیدار دکتر سهرابی دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور با نمایندگان سرمایه گذاران و تجار افغانستانی که با ایرانیان مقیم افغانستان همکاری دارند.

در این دیدار مشکلات سرمایه گذاران افغانستانی که در خراسان با شرکای ایرانی خود همکاری و فعالیت دارند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای دکتر سهرابی افزودند: بعد از سفر ماه گذشته به افغانستان حسب دستور وزیر محترم امورخارجه، گروهی از برادران ایرانی که با شرکای افغانستانی خود در استان خراسان سرمایه گذرای کرده و یا به طور مشترک در مسیر دوغارون مشهد - هرات به تجارت مشغول بودند، ضمن مراجعه اظهار داشتند به دلیل مشکلات اقامتی و یا اخذ روادید سرمایه گذاری (تجاری) شرکای افغانستانی آنها به مشکل خورده و عملا کار ما را به تعطیلی کشانده اند.

در همین راستا آقای دکتر سهرابی گفتند باید تلاش شود مشکلات ایرانیان مقیم افغانستان و سرمایه گذار افغانستانی که با شرکای ایرانی کار مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک انجام داده اند حل و فصل شود .

در این دیدار دو تن از سرمایه گذاران افغانستانی به نمایندگی از همکاران، دوستان و شرکای خود مشکلات خویش را در زمینه سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی برشمرده و تاکید داشتند در صورت حل مشکلات اقامتی، تردد، اخذ روادید و رفع موانع سرمایه گذاری حاضرند با شرکتها و بخشهای اقتصادی در ایران همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند .

در این دیدار رئیس محترم نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی، رایزن سابق سیاسی اقتصادی نمایندگی کشورمان درهرات وکارشناس اداره کل امور ایرانیان نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است جلسه اول این دیدار در فروردین ماه سال جاری در شهر مشهد و با حضور نمایندگان سرمایه گذاران و شرکای ایرانی و رئیس محترم دفتر وزارت خارجه در خراسان رضوی برگزار شده بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما