امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۷/۰۲- ۱۰:۰۱ - مشاهده: ۹۹
2 مهر 1403 - 10:01
.

ایران برای همه ایرانیان است - با ایرانیان خارج از کشور جلسه می‌گذاریم

.

رئیس‌جمهور با بدرقه معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور و برخی وزرا تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.  رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع ایران، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

پزشکیان امروز پیش از سفر به نیویورک، گفت: با ایرانیان خارج از کشور جلسه می‌گذاریم و نگاهمان را به هم نزدیک می‌کنیم. رئیس‌جمهور افزود: سازمان ملل یکی از دستاوردهای مهم بشریت است که اگر وظیفه خودش را به درستی انجام دهد دیگر یک کشور به دلیل قدرتش کشوری دیگر را بمباران نمی‌کند. پزشکیان خاطرنشان کرد:  ایران امن‌ تر و آزادتر از چیزی است که تلویزیون‌ های خارجی تصویر می‌ کنند  و ایران برای همه ایرانیان است.

سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی او در  مقر سازمان ملل می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دولت چهاردهم در نخستین روزهای کاری خود باشد و مذاکرات و دیدارهای پزشکیان  و هیات همراه زمینه  رفع برخی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را فراهم کند.

یکی دیگر از نکات اساسی سفر رئیس جمهور به نیویورک، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا است. استفاده از ظرفیت ها و توانایی ایرانیان خارج از کشور و جذب سرمایه و توانمندی‌های علمی و اقتصادی آنها  نیز بخشی مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و روسای جمهور در ادوار مختلف حضور در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

 

ویدئوها

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما