امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۹- ۱۶:۲۰ - مشاهده: ۲۹۸
تعداد بازدید:298 9 خرداد 1403 - 16:20
.

نشست سالیانه رایزنان علمی‌کشور

.

دکتر عبدالله سهرابی مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در این نشست گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما حوزه علم، آموزش و نخبگان است.

وی ادامه داد: از ابتدای قبول مسئولیت تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا به اهداف جمهوری اسلامی در خارج از کشور دست یابیم. ما در وزارت امور خارجه کارگروه تخصصی علمی و آموزشی را ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن اولویت اصلی ما شناسایی نخبگان و دانشمندان در خارج از کشور با همکاری رایزنان علمی ‌و فرهنگی و سایر حوزه‌ها است.

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: دو ماموریت اصلی که باید به آن اهتمام ویژه داشت موضوع ارائه فرصت مطالعاتی و ایجاد ارتباط با ایرانیان خارج از کشور است در این زمینه راه‌های ارتباطی موثری وجود ندارد و باید به ایجاد این راه‌های ارتباطی بپردازیم.

رایزنان از حوزه‌های مختلف کشوری و منطقه ای در ارتباط با نظام مسائل و  مشکلات دانشجویان و اساتید پرداخته و اشاره کردند با  توجه به تفاوت متدلوژی اندیشه و فرهنگ ایرانیان  و مقررات محل  قانون یکسان و برابر نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات در حوزه‌های مختلف باشد و بنابراین لازم است شاخصه‌های گوناگون در این ارتباط طراحی گردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما