امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۶/۲۱- ۱۳:۰۴ - مشاهده: ۳۰۲

دومین نشست کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و حمایت همه جانبه حضور وزیر امور خارجه از ایرانیان خارج از کشور

نشست کارگروه کنسولی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور روز دوشنبه بیستم شهریور با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور و دیگر اعضای این شورا در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد

نشست کارگروه کنسولی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور روز دوشنبه بیستم شهریور با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور و دیگر اعضای این شورا در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد

در این نشست که در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و نمایندگانی از دستگاههای اجرایی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه آقای بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات کنسولی و مصوبات اجرا شده در نشست اول ارائه نمودند. سپس آقای محمودی مدیرکل کنسولی به تلاشهای مستمر این اداره کل در حوزه‌های مختلف مانند آزادی و انتقال زندانیان به کشور، برنامه ریزی و اجرای کنسول دیجیتال با طی فرایند احزار هویت به صورت غیرحضوری، امضای دیجیتال و پرداخت آنلاین اشاره کردند.در ادامه آقای سهرابی مدیر کل  شورای عالی امور ایرانیان ضمن اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ضرورت حضور سفرا در شهرهای مختلف حوزه ماموریت برای برقراری ارتباط با هموطنان تاکید داشتند.

در ادامه خانم دکتر خزعلی نیز  به موضوعاتی  مانند ضرورت حمایت از بانوان ایرانی نیازمند در کشورهای همسایه، اعطای یارانه به انها و تقویت امور فرهنگی و زبان فارسی از طریق بهره گیری از ظرفیت های موجود اشاره کردند. سپس دبیران کارگروهها در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های دستگاههای خود توضیحاتی ارائه دادند.

در خاتمه نشست، در جریان پخش زنده بر روی آنتن شبکه خبر وزیر امور خارجه کشورمان بر اتخاذ تدابیر مناسب مانند ایجاد پرسمان تردد، ارائه خدمات دیجیتال در حوزه کنسولی، پرداختن به دغدغه  ایرانیان در خصوص نظام وظیفه و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور و برنامه ریزی برای حمایت از ایرنیان در بعضی از کشورها و ایجاد تسهیلات لازم جهت تردد ایرانیان دوتابعیتی تاکید کردند.

وزیر خارجه با بیان اینکه ایرانیان در هر کجای عالم هستند منشا خدمات گسترده ای بوده و هستند اظهار داشت: در همین جلسه یک بار دیگر از همه ایرانیان عزیر دعوت می‌کنیم که بدون دغدغه به سفرهای خودشان به ایران با همین علاقه، گرمی و نشاطی که در شرایط فعلی حاکم است ادامه دهند و گرفتار تبلیغات کاذب ایران هراسانه نشوند.

وی از نسل های جدید ایرانیان خارج از کشور برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: ایران متعلق به همه ایرانیان است. بدون دغدغه به کشور سفر کنید. به آنها خوشامد می‌گوییم و ظرفیت های خوبی برای جذب، به کارگیری و استفاده از دانش و تجربه ایرانیان عزیر در دولت آقای رئیسی فراهم شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما