امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۱۸- ۱۵:۵۵ - مشاهده: ۱۴۱
تعداد بازدید:141 18 فروردین 1403 - 15:55
.

ملاقات آقای سهرابی با دکتر رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی

.

در ابتدای جلسه آقای دکتر سهرابی دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل امورایرانیان خارج از کشور ضمن تشکر از ریاست بنیاد و تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، یکی از فضای کار با ایرانیان حوزه ایران شناسی دانسته و اظهار داشتند که اقداماتی در راستای استفاده از ظرفیت ایرانیان انجام شده است. ایشان پس از معرفی دبیرخانه  به کارگروه‌های تخصصی از جمله کارگروه تخصصی  کنسولی و اهمیت آن پرداختند و در ادامه به مراحل تدوینی و تقنینی لایحه  جامع ایرانیان خارج از کشور اشاره داشتند.

همچنین آقای سهرابی خاطرنشان ساختند که در حوزه ایران شناسی آمادگی داریم نسبت به معرفی این مجموعه به ایرانیان خارج از کشور همکاری نماییم و در دو کارگروه علمی و آموزشی و رسانه و حتی دین و اندیشه امکان همکاری مجموعه ایران، شناسی وجود دارد. همچنین ایشان از مدیران بنیاد ایران شناسی برای شرکت در نشست آتی این کارگروه‌ها، دعوت بعمل آوردند.

در ادامه دکتر رجبی دوانی رئیس بنیاد  ایران شناسی، دغدغه اصلی خود را بعد از آمدن به بنیاد؛ هویت ایرانی اسلامی‌کشور دانسته، و می‌بایست قرارگاه هویت ایرانی اسلامی تشکیل بدهیم. همچنین اعلام داشتند که می‌بایست در مدارس موضوع  هویت به دانش آموزان آموزش داده شود، چرا که ایرانیان تنها ملتی هستند که سابقه بت پرستی نداشته اند. همچنین میبایست نمایشگاه ایران باستان و ایران دوره اسلامی تا آل بویه و صفویه ادامه داشته است.

در پایان جلسه مقرر شد برای ایجاد موزه و نمایشگاه ایران شناسی از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده گردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما