امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۹/۱۸- ۰۸:۰۲ - مشاهده: ۱۰۲
تعداد بازدید:102 18 آذر 1402 - 08:02
.

جلسه وبیناری رئیس کارگروه فرهنگی و رسانه با هموطنان مقیم خارج از کشور

.

اولین جلسه وبیناری جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه فرهنگی و رسانه با هموطنان مقیم خارج از کشور به میزبانی آن وزارتخانه در تاریخ 13 / 09 / 1402 از ساعت  19 الی 21:15 ( به وقت تهران ) برگزار شد. در این جلسه علاوه بر معاونین و مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی‌های ج.ا.ایران در کشورهای روسیه، لهستان، فرانسه، سوئد، فنلاند انگلستان و هموطنان مقیم کشورهای مذکور به صورت برخط حضور یافتند.

جناب آقای دکتر سهرابی دستیار وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم خدمت روسای محترم نمایندگی‌ها و هموطنان مقیم خارج از کشور، به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج ازکشور در حوزه تسریع و تسهیل خدمت رسانی به هموطنان مقیم خارج از کشور پرداختند. 

 وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه فرهنگی و رسانه در این نشست وبیناری ضمن تأکید بر رویکرد دوست سیزدهم مبنی بر « رسیدگی به امور هموطنان مقیم خارج از کشور همانند ایرانیان داخل کشور و پاسخ‌گو بودن دولت نسبت به تمامی ایرانیان در داخل و اقصی نقاط جهان »، بیان داشتند که « سازماندهی و هم‌افزایی مضاعف دستگاه‌های فرهنگی فعال در خارج از کشور از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ».

ایشان ضمن اشاره به تحرک و فعالیت‌های جدید صورت گرفته در زمینه « آموزش زبان فارسی به نسل‌های جدید ایرانیان در خارج از کشور »، بیان داشتند که « برگزاری اردوهای ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی مقیم خارج از کشور به منظور آشنایی و پیوند با سرزمین مادری و همچنین شناساندن ظرفیت‌های متنوع کشور به آن‌ها در دست اقدام است ».

در ادامه جلسه روسای محترم نمایندگی‌های ج.ا..ایران در خارج از کشور و هموطنان مقیم خارج از کشور به بیان مهمترین اولویت‌ها، مسائل و چالش‌های فرهنگی و رسانه در خارج از کشور پرداختند و متناسب با سوال‌ها و درخواست‌ها، پاسخ‌هایی از سوی معاونین و مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. ‌

 

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما