امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۸/۱۷- ۱۰:۴۴ - مشاهده: ۳۱۵
تعداد بازدید:315 17 آبان 1401 - 10:44
.

سومین جلسه «دبیران کارگروه تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور»

.

سومین جلسه «دبیران کارگروه تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» با محوریت جذب و نگهداشت نخبگان ایرانی خارج از کشور و اجرای دستور وزیر محترم امور خارجه مبنی بر" برگزاری جلسات دبیران کارگروه‌های تخصصی" به ریاست جناب آقای روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورخ 10/08/1401 در محل نمایشگاه دائمی فناوری و شرکت های دانش بنیان از ساعت 07:30 لغایت 09:30 صبح برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی: بدون تعارف موضوع ایرانیان خارج از کشور بسیار موضوع مهمی محسوب می‌شود و دارای چند ویژگی می‌باشد. اولین ویژگی چهره بین المللی جمهوری اسلامی ایران است. ایرانیان خارج از کشور بواسطه ایرانی بودنشان برای ملت های دیگر چهره بین المللی کشورمان می‌باشند. دومین ویژگی صیانت از سرمایه‌های انسانی خارج از کشور می‌باشد و سومین ویژگی اقتصاد و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور می‌باشد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این نکته که ما ایرانیان غیرتمندی در خارج از کشور داریم که فارغ از سلیقه‌های دینی و سیاسی به کشورشان غیرت دارند و وطن پرست تمام عیار هستند و می‌بایست از ظرفیت های آنان به درستی استفاده نماییم.

جناب آقای علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با بیان این موضوع که ایرانیان خارج از کشور ملت ما هستند  و در خارج از مرزهای کشورمان زندگی می‌کنند گفت، ایرانیان به سه دلیل با کشورشان فاصله گرفتند. دلیل نخست محرک های مهاجرتی می‌باشد که باعث خروج این افراد از کشور شده است. دلیل دوم محیط روانی که در خارج از کشور حکم فرماست و دلیل سوم حاکمیت و جغرافیای متفاوتی است که باعث گرفتن تابعیت آن‌ها می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما