امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۷/۱۸- ۱۴:۴۵ - مشاهده: ۹۳۶
تعداد بازدید:936 18 مهر 1401 - 14:45
.

دستورالعمل وزارت کشور الجزایر برای اتباع خارجی جهت ورود، خروج و اقامت در این کشور

وزارت کشور، مجامع محلی و توسعه شهری الجزایر دستورالعمل جدیدی را درخصوص شرایط و رویه‌های ورود، خروج و اقامت در این کشور برای اتباع خارجی صادر کرده که در شرایط لغو قرنطینه و بازگشایی مرزها، لازم‌الاجرا است.

متن دستورالعمل وزارت کشور، مجامع محلی و توسعه شهری الجزایر در خصوص ورود، خروج و اقامت اتباع خارجی در این کشور با توجه به شرایط و رویه‌های بازگشت به اجرای تدابیر عادی پس از لغو قرنطینه، به شرح زیر است:‌

با توجه به وضعیت فعلی باز شدن جزئی مرزها و افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی توسط شرکت‌های حمل و نقل، اکنون اتباع خارجی که در طول دورۀ قرنطینه در الجزایر باقی‌مانده‌‌ و به دلیل شرایط غیرمترقبه اجازه اقامت در الجزایر را داشته‌اند، می‌توانند بر اساس شرایط و رویه‌های تعیین‌شده به‌شرح زیر، الجزایر را ترک کرده و به کشورهای خود سفر کنند:

1ـ برای اتباع خارجی که در الجزایر هستند و کارت اقامت یا رسید موقت اقامت منقضی‌شده در دورۀ قرنطینه و بسته‌شدن مرزها در اختیار دارند:

اتباع خارجی که در الجزایر هستند و دارای کارت اقامت یا رسید اقامت موقت منقضی‌شده در طول دورۀ قرنطینه و بسته‌شدن مرزها می‌باشند و تمایل به اقامت در الجزایر دارند، باید به ادارات ذیصلاح امنیت ملی برای تشکیل پرونده درخواست تمدید کارت اقامت خود مطابق با شرایط و مقررات مندرج در قوانین مقرر، مراجعه کنند.

2 ـ برای اتباع خارجی دارندۀ کارت اقامت که در ایام قرنطینه و بسته‌بودن مرزها منقضی شده و در خارج از کشور به سر می‌برند:

اتباع خارجی دارندۀ کارت اقامت الجزایر که خارج از کشور به‌سر می‌برند و کارت اقامتشان در طول دورۀ قرنطینه و بسته‌شدن مرزها منقضی شده است و مایل به بازگشت به الجزایر هستند، باید روادید مربوطه را از نمایندگی سیاسی یا کنسولگری الجزایر در کشور محل اقامت‌شان درخواست کنند. طبق قوانین و مقررات جاری در این زمینه، این دسته از اتباع خارجی در صورت تمایل به اقامت در الجزایر می‌بایست پس از ورود، کارت اقامت خارجی مطابق با قوانین و مقررات جاری، درخواست نمایند.

3 ـ برای اتباع خارجی غیر مقیم که از تمدید استثنایی و خودکار اعتبار مدارک اقامت خود در الجزایر در مدت قرنطینه و بسته‌بودن مرزها برخوردار شدند:

اتباع خارجی غیر مقیم که از تمدید استثنایی و خودکار اعتبار مدارک اقامت خود در الجزایر در دوره قرنطینه و بسته‌شدن مرزها بهره‌مند شده‌اند، باید حداکثر ظرف مدت 30 سی روز از تاریخ 15/09/2022 ، خاک کشور را ترک کنند.

این افراد به‌طور استثناء می‌توانند پس از ارائه دلایل و مدارک به ادارات ذیربط و پس از احراز این امر با انجام تحقیقات اداری و اعلام نظر نهادهای ذیربط، تمدید این مدت را برای حداکثر 30 روز درخواست نمایند.

در این مورد، تمدید مطابق با فرم فعلی تمدید روادید یا اقامت در الجزایر انجام می‌شود.

4‌ ـ برای اتباع خارجی غیر مقیم که مایل به ورود به الجزایر هستند:

با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، اتباع خارجی غیر مقیم که مایل به ورود به الجزایر هستند، باید علاوه بر روادید مربوطه، بلیت رفت و برگشت در اختیار داشته و امکان تأمین هزینه‌های لازم در طول اقامت‌شان احراز گردد.

5 ـ احکام نهایی:

به موجب این دستورالعمل، کلیه مفاد مندرج در دستورالعمل شماره 12 مورخ 25 مارس 2020 و نیز کلیه مفاد مندرج در دستورالعمل شماره 989 مورخ 21 می 2020 ، لغو می‌شود.

در این چارچوب، اتباع خارجی که پس از اجرایی‌شدن این دستورالعمل وارد الجزایر می‌شوند، مشمول قوانین و مقررات جاری در زمینه ورود، تردد، اقامت و خروج از خاک کشور هستند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما