امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۵/۰۸- ۱۵:۰۳ - مشاهده: ۳۰۰
تعداد بازدید:300 8 مرداد 1403 - 15:03
.

هشدار کنسولگری ایران به هم وطنان قبل از عزیمت به شمال قبرس

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قبرس در پی برخی مشکلات بوجود آمده برای تعدادی از ایرانیان در اطلاعیه ای از هم وطنان خواست که قبل از هر گونه سفر به شمال قبرس قوانین و مقررات جدید از سوی این دولت را مورد توجه قرار دهند.

با توجه به تغییر رویه و یا قانون جدید قبرس و الزام به‌ داشتن دعوتنامه رسمی از دانشگاه‌ها و میزبان مشخص  از هموطنان عزیز درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی جهت پرهیز از اتلاف وقت و هزینه، بدون انجام هماهنگی‌های لازم از سفر به  شمال قبرس(ترک نشین) خودداری نمایند.

نظر به ایجاد مشکلات عدیده برای تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی مستقر در شمال قبرس، به والدین و دانشجویان گرامی موکدا توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام جهت ثبت نام از مراجع ذی صلاح از جمله وزارت علوم‌ ، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و بخش کنسولی سفارت در نیکوزیا مشورت های لازم را اخذ نمایند.

همچنین در پی مشکلاتی که برای تعدادی از هموطنان عزیز جهت خرید ملک به دلیل عدم اطلاعات صحیح و همچنین تبلیغات غیر واقعی برخی فعالان در امور املاک در بخش شمال قبرس (ترک نشین) به وجود آمده است، موکدا توصیه می‌گردد قبل از هرگونه اقدام، مشورت های لازم را از مراجع ذی صلاح اخذ نمایند.

شایان ذکر است، بنا بر اعلام رسمی دولت جمهوری قبرس، بخشی از زمین‌های قسمت ترک نشین متعلق به اتباع یونانی قبرس بوده و هرگونه دخل و تصرف در آن موجب مالکیت نخواهد شد و دولت مرکزی قبرس از طرق قانونی نسبت به عودت زمین‌های مورد نظر اقدام خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما