امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۲۹- ۱۰:۳۲ - مشاهده: ۶۸
29 خرداد 1403 - 10:32
سرکنسولگری ج.ا.ایران - میلان

انتخابات ریاست جمهوری؛ عامل پایداری ملت ایران

سرکنسولگری ج.ا.ایران - میلان

باشهادت رئیس جمهور فقید، بنابر قانون اساسی، ملت ایران برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور، در هشتم تیر 1403 در داخل و خارج از کشور، به پای صندوق های رای خواهند رفت و انتخابات ریاست جمهوری شایسته نام ایران عزیز را برگزار می نمایند. انتخابات در ایران دارای شرایط و خصوصیاتی است که آن را از بقیه رای گیریها در دیگر کشورها متمایز می‌کند. در مردم سالاری دینی خواست و اراده مردم از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و علاوه بر اینکه موجب پیدایش حاکمیت بوده، باعث استمرار آن نیز می‌باشد. تصمیم گیری درباره آینده کشور و قدرت اعمال تعیین سرنوشت جامعه به خود آنـان، و برخورداری آحاد مردم از حق رای آنهم به صورت برابر و مساوی از ویژگیهای مهم انتخابات در نظام اسلامی است.

انتخابات، یکی از مهمترین پایه‌های مردم سالاری دینی است، با شرکت مردم و تجلی اراده آنهاست که ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت پذیرفته و تحقق مردم سالاری دینی با انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن می‌گردد.

مردم سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. به هر میزان انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران در انظار عمومی جهانیان بیشتر دیده خواهد شد و بالتبع برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت. حضور مردم در انتخابات نشان دهنده عظمت ملت ایران است، انتخاباتی که موجب افزایش عزت و آبروی ملت ایران است.

ملت عزیز ایران، در تیرماه، موضوع مهم و سرنوشت سازی را پیش روی خود دارند."انتخابات ریاست جمهوری."

انتظاری که از قاطبه مردم خصوصا جوانان عزیز میرود، داشتن نگاه ملی و تاریخی، همراه با روشن بینی و هوشمندی و تیزبینی ویژه ایرانی به انتخابات و مغتنم شمردن فرصت استیفاء حقوق اساسی و تعیین سرنوشت سیاسی چهار سال آینده کشور خود و همراه با اثرگذاری اجتماعی و سیاسی است.

باحضور هموطنان مقیم خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری ـ تنها انتخاباتی که همزمان با داخل کشور، در خارج از کشور نیز برگزار میگردد ـ و بهره برداری از حقوق سیاسی، انتظاراتی که برای بهره گیری از ظرفیت مشارکت آنها در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران را دارند، سخت و دور از دسترس نخواهد بود.

ایرانیان خارج از کشور باحضور فعالانه در انتخابات سرنوشـت سازی کــه زندگی آنان را نیـز تحـت الشعاع خـود قــرار خواهــد داد، اقتـدار و اصالـت فرهنـگ دیرینـه ایـران و اینکه ایرانی در هرجای دنیاست قلبش برای میهن خود میتپد، را به نمایش خواهند گذاشت.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مـیلان، آمادگی مـیزبانی از همـوطنان عزیز واجد شرایط و اخذ رای آنـان در روز جمـعه 8 تیرماه۳۰۴۱( 2024 June 28 ) از ساعت 8 تا ۳1 می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما